Träningslägret!!

Det blev en väldigt solig och rolig helg i Visingsö!! Vi tränade två gånger och spelade tr.match två gånger. Utöver fotbollen hade tre stycken ur laget varit duktiga och hittat på ett antal lekar för oss andra. Det var kul, bland annat gissa introleken, kubb, "blindbock". Vi hade givetvis vår årliga plumpturnering också, annars hade nog en av våra tränare inte följt med, han älskar att spela plump. Men detta året vann han minsann inte. Det var väldigt mysigt ställe vi bodde på, eller allt på Visingsö är ganska mysigt. Det som var mindre kul var den lilla katten som dök fram under lördag dag utanför vårt hotell/vandrahem. Den var så liten å söt där den satt, jag tror till och med någon ur laget sprang fram och klappade den, det vågar jag aldrig göra med okända djur då jag tror de flesta har loppor, det var tur jag lät bli. När katten ställde sig upp blev den till ett monster, alla ur laget backade tre steg, katten fattade ingenting, den såg så ledsen ut. Alltså det var något av det hemskaste jag sett, inget ont om katten, men man ville bara skjuta den. Den måste ha mått fruktansvärt dåligt för vid varje andetag den tog så hulkade den med hela kroppen och den var så smal att den inte kan fått mat på länge. Den var nog bara ett år max, pälsen var borttappad vid vissa delar av kroppen. Jag mådde skitdåligt när jag tittade på den och där utanför vår bostad satt den typ tio timmar för att någon klappade den och den hade nog inte fått uppmärksamhet på länge. Stackars katt, den hade mått bättre om någon skjutit den hur hemskt den än är att säga. Nog om det, nu har jag iaf kommit hem från lägret och har ganska ont i kroppen, men det är väll så det ska vara. Förresten var jag ju lite orolig för att folk skulle komma på att jag var äldst, hum gissa vad jag fått höra hela helgen ;P
/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0