'cause I'm a soldier

Mitt inne i första veckan av Pim. Det började bra när jag sa hejdå till folket på jobbet, fick lite beröm och ungefär en miljon frågor och det var lite tråkigt att lämna alla, men det är för en god sak. Därefter var det fika med Mia och det var trevligt att inse pim och pedemi på riktigt. Sedan tog allt ett jättekliv rätt åt vänster....

Jag och sambon skulle köpa en klätterställning till våra katter, något som vi verkligen behövde och vi hittade en...katterna älskar den btw. Så långt gick allt bra, den var inte superdyr heller..det var bra...få in den i bilen gick bra och sambon kan ju köra bil så färden hem gick bra med. Joooo jag drar ut på det hela lite, försöker komma på om jag ska skriva den officiella versionen eller skriva det som faktiskt hände.

Okej, vi skulle bära lådorna från bilen hem och jag fick ta den otympliga lådan som mina armar inte räckte runt...
såjaghöllpåatttappalådanocheftersomdetvarblöttuteochjaggenerelltharjobbarskornamed
stålhättapåmigpåfredagarefterjobbetsåsläpptejagdenpåfoten.
vilketbetyderattjagfickca15kgträkantmittpåfotryggenochingastålskor.
...så jag tappade lådan mitt på fotryggen och tja behöver väl inte berätta att det gjorde väldigt ont. Så ont att jag inte kunde gå på den nåt mer och dessutom kunde jag inte röra tårna.

Dagen efter var inget bättre och efter ett samtal till vårdupplysningsmänniskorna fick jag en tid på akuten. Där träffade jag en otrevlig läkare och blev sedemera röntgad. Som tur var var ingenting brutet och hans bedömning var att det är ett blåmärke...även om det känns som en konstig förklaring på att inte kunna sätta i foten i marken. Men i vilket fall som så fick jag kryckor.

Kryckor är inte gjorda för att man ska gå med dom och jag är glad att L påpekade att dom andra kunde hoppa runt hur enkelt som helst eftersom dom inte var skadad :P tack L. Men dag för dag har jag tagit bort kryckdelen och idag är jag kryckfri, har dock fortfarande hysteriskt ont i foten men smärtan är lugn, för nu kan jag röra på mig igen.

På lördagen efter att ha tillbringat hela dagen på sjukhuset skulle vi på middag hos A & S(M) det var jättegott och roliga människor jag inte träffat på länge. Jag var inte helt 100 och lite tyst men det blir så när saker är sönder. Det var iallafall länge sedan vi spelade tp och även om jag och sambon gjorde bort oss i början, tog vi igen det med råge.

Nu ska jag snart träffa mia, ärenden ska utföras, spel ska spelas, jobb ska söka osv osv

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just nu lottar jag ut tre rosa söta shoebags i min blogg! Var med och tävla vetja. Allt du behöver göra är att lämna en kommentar i kommentarsfältet! Kram



www.tekirch.blogg.se

2009-02-11 @ 12:21:11
Postat av: Shaz

Kollade läkaren några ligament i foten? Kan göra jätteont om en sån åker på stryk. Din svärfar jobbar ju med permobiler, kan du inte låna en sån? =)

2009-02-11 @ 12:31:22
Postat av: Mufflon

Det föreslog jag också! Permobil alltså. Det hade varit helfestligt.

2009-02-11 @ 19:10:43
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej det gjorde han inte...kollade nästan ingenting förutom att han tryckte en gång väldigt hårt precis över skadan :/ haha jaa vad roligt det hade varit men jag tror att dom flesta som känner mig skulle tillbringa sina liv i ren skräck av vetskapen om att jag körde runt istället för gick ;)

2009-02-14 @ 18:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0