Sommarshopping

Idag har det varit en lång och mycket trevlig dag. Jag och två andra damer stack iväg till kristianstad för att shoppa lite sommarkläder. Vi begav oss iväg med bil i ösregn, jag fick vara dj och skötte mig alldeles utmärkt ;) väl framme i k-stad fick vi lite frukost av johannas mamma, gott och behövligt. Sen begav vi oss till k-stad centrum för att shoppa loss i stormen. Det gick lite segt i början men när alla köpt var sitt klädesplagg så spann det på. Sen åt vi lite lunch på trendi, det har blivit en god vana. Så god att jag aldrig får äta något annat. Men det är väldigt gott så jag ska inte klaga, jag klagar bara för att jag tycker det är kul. Precis som att det är kul att vara en packåsna, hihi. :)

Vi hade ett system när vi var i affärerna, det fungerar ungefär såhär: tre damer står å spanar in en tröja, det är givetvis samma tröja. Säger man "den tröjan var fin" då är man körd, börjar man gå mot tröjan då är man oxå körd, springer man fram till tröjan och rycker tag i den då vinner man den. Det blir så om man tittar på samma kläder och inte vill köpa samma som alla andra, men det blev inga slagsmål ...denna gången hehe.

Efter shoppingen åkte vi tillbaka till johannas mamma för att äta lite hemmagjord tårta som hon slitit med hela dagen. Mycket god tårta :P Sen var det dags för hemfärd i solen, trötta som vi var. Johanna och jag avslutade dagen med att döda och sedan krama ett par allisar.

/Mia




Kommentarer
Postat av: Ida

Nästan gång ska jag vässa armbågarna och akta revbenen om ni kommer i närheten av vad jag vill ha :D



Johanna, du har en helmysig mamma!

2009-05-07 @ 17:05:15
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Anonym

haha jag tyckte du klarade dig rätt bra som det var :)



mmm jag vet hon är söt :) och pappa och storebror också...vilken familjeegotripp du gav mig ;)

2009-05-07 @ 17:40:37
Postat av: johanna

why o why dödar den ens namn ibland!?!?!?!

2009-05-07 @ 17:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0