dumma dumma dag

Vilken hemsk dag det har varit, jobbigt!!! lära sig nytt, göra nytt, pratat för mycket, sagt för lite, dumma dumma dag....och det är precis så det är. Allt är annorlunda nu. Inte på något stort sätt, inte för att något massivt enormt livsomvälvande har hänt. Bara småsaker som knappt borde ha en betydelse men ändå måste allt bli annorlunda och jag vågar inte riktigt titta fram under täcket. För tänk om jag gör fel och inte kan eller, Jag förbjude, inte har något att göra på min fritid. Men jag har klippt mig, köpt hårsaker så jag kan bli fin, kramat mina katter och sambon, ätit min fredagspizza som jag längtar så efter i veckorna, läst nya böcker, hittat nya spel och serier...nytt som inte gör mig rädd, bara glad. Inte något massivt enormt livsomvälvande, bara småsaker som knappt borde ha betydelse men som ändå gjort allt annorlunda och jag vågar krypa fram ur täcket. Och imorgon blir allting gladare för vi ska gå på stan..jag och mia...och sen är det fest med folk jag tycker om :) sen börjar mitt pim och mias pedimi och det var soligt idag, hela dagen. johanna

Kommentarer
Postat av: Äiti

Jag har läst om din "dumma dumma dag" tiotals gånger och är helt fascinerad av ditt språkbruk...små ord som inte borde ha betydelse men som skakar om ens inre värld. Det är få unnat att kunna uttrycka sina känslor i tryck, sluta aldrig med det.

Livet består inte enbart av stora omvälvande händelser utan av små företeelser som uppskakar vår värld och ger oss skratt, tårar och lugn och ro.

Kramar till dig, vår underbara dotter

2009-01-17 @ 13:21:36
Postat av: Jenny

Du är bra. Du är en fascinerande, söt, trevlig, intressant och sympatisk flicka. Med en "good hair day" som inte verkar behöva saker, ditt hår är alltid snyggt.



Men ja, småsaker, världen och allt är galet otäckt. Jag känner igen det där.

2009-01-19 @ 09:39:41
URL: http://crazybookwormlady.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tack tack tack vad snälla ni båda är :) även det uppenbara måste påpekas ibland så man inte glömmer bort det ;)

2009-01-25 @ 17:07:13
Postat av: Äiti

...och det handlar inte bara om snällhet, det är ju dagens sanning :)

2009-02-01 @ 17:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0