dumma kaka

Ja så blev jag sådär sugen på något, efter maten å allt och åka till affären orkar jag inte. Så jag bestämde mig för att baka en kaka.. Men precis när jag skulle börja så kom jag på att jag inte orkar. Istället så hittar jag mina smaklösa muffins i frysen (fattas ett par matskedar kakao).

Men eftersom jag för en gångs skull har blockchoklad hemma så tänkte jag smälta den och hälla över muffinsarna så det blir lite mer smak och godare:) Så då bestämde jag mig för att smälta(vattenbad) men precis när jag skulle göra det så kom jag på att jag inte orkar det heller.

Jag kom på att någon sagt att man kan smälta det i micron. Så jag satte in chokladen där och micron rullade på, efter någon minut så skulle jag bara kolla lite hur det gick för den, så jag öppnade och lyfte den lilla skålen med choklad. Å fy helvete vad varm skålen var, men chokladen var inte smält. Så jag stängde på micron igen och gick för att skölja det drabbade fingret.
En halvminut senare exploderar det i hela köket med en jättesmäll och när jag vänder mig om så är det skålsmulor blandat med choklad i hela köket, även taket.
Mitt j.... nöthuvud. Jag skulle åkt till affären.. näääää för nu blir det storstädning :( å ingen kaka

/Mia

Kommentarer
Postat av: johanna

du får förlåta mig mia, verkligen, jag förstår att det där var jobbigt men:



HAHAHAHAHAhahahahahahahahahahaha andingspaus HAHAHAHAHAHahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

2009-03-02 @ 21:06:26
Postat av: Mia

Hehe ja där fick man för sin lathet!

2009-03-03 @ 00:43:45
Postat av: Ida

Du får städa och sen köpa en kaka som plåster på såren, vem kunde veta att skålen skulle explodera?

2009-03-03 @ 10:09:43
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Mia

Nä det är inget man räknar med, dålig kvalitet. Men eftersom jag kände på skålen och brände mig så kan det anses vara lite dumt att fortsätta mikrandet ;)

2009-03-03 @ 10:25:07
Postat av: Ida

Inte då! Saker blir varma när man micra dem, de behöver ju inte betyda att de kommer explodera ;P

2009-03-04 @ 17:41:40
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Shazbot

Sicken jävla smäll!

2009-03-04 @ 23:52:17
Postat av: johanna

blåsa på fingret!!!! det såg inte alls så trevligt ut så jag får väl la ta tillbaka halva skrattet. Sprängningen var helt underbar dock, men inte ditt finger.

2009-03-05 @ 01:21:52
Postat av: Mia

hehe , man får skratta åt sånt :) å detta säger jag bara för att jag själv ska få skratta åt andra:P

2009-03-05 @ 01:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0