Översvämmning!

Ja precis som jag skrev innan så är det ombyggnad av vårt badrum, å ja jag klagade lite över att man får gå ut för att duscha och gå på toa. Jag kan säga såhär, jag önskar att det fortfarande vore så, jag hade kunnat ha det så i två månader till... Det hände en olycka hemma. Jag ska försöka göra historien kort:

I fredags när det gått en vecka på ombyggnationen så steg jag i vanlig ordning upp klockan halv sju för att lägga mig i soffan eftersom dom brukar vilja vara i sovrummet också. Jag somnade nog inte förräns sambon gick till jobbet och då var klockan strax innan sju, gubbarna började jobba hos oss strax efter sju. Jag vet att jag hör något dammsugande när jag ligger där och sover men man vet ju aldrig vad dom pysslar med så vid åttatiden så öppnar jag ögonen, pisstrött är jag oxå. Det jag ser är en hel del gubbar framför mig i vardagsrummet. Men jag tänker bara "åååå ska dom vara i vardagsrummet å jobba också, man får ju inte vara ifred någonstans" sen vänder jag mig om och sover vidare, fast bara några minuter innan hjärnan vaknar till liv. Jag sätter mig upp i soffan och ser hela lägenheten i en bassäng, det är fullt med vatten och gubbarna panikdammsuger och andra springer fram och tillbaka en gubbe ger mig ett par tofflor inte för att det hjälpte för dom skönk fint ner i vattnet.
Då har det alltså vid sjutiden efter att sambon gått hemifrån och till att gubbarna kommit hem till oss hänt en olycka, jag tänker inte säga mer än att ett rör gått sönder, det är diskutabelt om det verkligen var så.  Det enda jag vet är att det är deras fel då vi inte hade tillgång till vatten.
Det första jag sa till dom när jag plaskade iväg i vattnet var "rädda soffan " jag själv sprang å räddade gitarrerna. Å sen datorerna, sen resterande lägenhet. alla rummen utan sovrummet var det översvämmning i. När jag gjort det kunde jag pusta ut, alla möblerna hissades upp på klossar av gubbarna. Men mkt blev nog skadat :( mkt som inte kostar pengar men som är värdefullt och inte går att ersätta. 
En liten stund senare så sa gubbarna att vi måste tömma alla rummen för mattorna måste ut då det var fullt med vatten på mattan under oxå. Jag kallade in Johanna som var snäll och hjälpte mig att packa ner allt. tackar vi mkt för:).
Vi kan ju givetvis inte bo i lägenheten så vi fick hotell av dom, så royal corner valde jag av hotellen som finns i växjö.... dom har god frukost. Där ska vi bo tills på måndag. Vi är just nu hemma hos mina föräldrar och snokar runt hur det ser ut med försäkringar och sån skit, på måndag ska våra möbler magasineras, å jag undrar vart vi ska bo då. Det vi vet redan nu är att hemförsäkringen gäller inte när någon annan orsakar skadan så det blir gubbarna som får punga ut från sitt försäkringsbolat så att säga.
Av alla dessa lägenheter dom har gjort om så händer detta just oss. sambon håller på att gå under och jag tar det ganska lugnt. Det går ju inte göra så mkt åt saken.
Får se sen hur mkt som fungerar i lägenheten efter att johanna såg att dom inte stängt av strömbrytare å sånt då alla sladdar badade i vatten.
nähe nu måste jag göra klart lite skolgrejer eftersom man har tillgång till dator och internet här.
/Mia

Kommentarer
Postat av: Ida

nä fy fasen vad tråkigt!



Stå på er, för det här är inget ert försäkringsbolag ska betala utan deras men det kan samtidigt vara bra att kontakta ert med.



ni är alltid välkomna ut på landet om det skulle behövas. Vi har sängplatser och allt om ni behöver komma ifrån!



2009-03-22 @ 10:51:53
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Mia

Vi tackar för sängplatserbjudandet:) Men dom kan gott betala för hotellet. Då kanske dom skyndar på lite då. Jo vi har kontaktat båda försäkringsbolagen men dom skyller på varandra, miffon. Det löser sig nog i slutändan.

2009-03-23 @ 18:24:45
Postat av: Johan

Stackare, kanske var nån som hade somnat på avrinningen i duschen? Jag har hört att sånt kan hända (tror t.o.m jag har det på film) ;)

2009-03-30 @ 13:35:37
Postat av: Johanna

what the h... ....nu fokuserar vi på mia och hennes sambo och ingen annan, alls, särskilt inte saker som hände innan dinosaurierna och the bing bang ;P

2009-03-31 @ 13:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0