Vi får väll se hur detta går!

Ja nu var det bra längesedan som jag skrev något här. Jul och nyår har firats, jag har fått vara lite extra ledig nu också, kanske lite för mycket ledig egentligen. Har snurrat om dygnet eftersom det är skönare att vara uppe på natten än på morgonen, har nog gått och lagt mig 3-4 varje kväll.
Men jag hade noga räknat ut att jag var tvungen att vända tillbaka dygnet under lördagsnatten, alltså kunde jag vara uppe hur länge jag ville hela lediga tiden bara jag gick och la mig senast klockan 01.00 under lördags natten och sen stiger upp tidigt söndags morgon eftersom det blir lite svårt att lägga sig tidigt på söndagskvällen annars och måndag morgon klockan fem är det ju dags att stiga upp och jobba.

Ja detta var mina regler för ledigheten. Hur det slutade är en annan sak. Jo i lördags kväll klockan 22.00 så bestämde johanna och jag att vi ska gå på en prommenad, visst det blev en ganska lång prommenad men det var skönt att röra på sig. När vi kom tillbaka bestämmde vi att vi skulle dricka lite te och värma upp oss igen. Vi satt och babblade om allt möjligt och hade trevligt, klockan tickade iväg och vips var den typ 03.00. Jag var inte alls sugen på att gå och lägga mig så jag kom på den brajta ideen att vara uppe hela natten istället så blir det lättare att lägga sig på söndagskvällen. Johanna tyckte det var en lysande ide och tvingade med mig på en runda till statoil för att köpa maskinkaffe. sen kom vi tillbaka igen och satte oss igen vid köksbordet och babblade på. När klockan närmade sig 07 så började vi bli ganska trötta, en stund senare gick solen upp. Ville bara sova, men det kunde jag knappast göra för då skulle jag ju sova bort hela söndagen + att jag inte skulle kunna sova på söndagskvällen. Vi beslöt eller nä johanna tvingade ut mig på en sista prommenad, den blev inte så lång som tur väl är.

Johanna rullade hem med bilen, körduglig som hon fm var. Jag gick hem till min sambo som också varit uppe hela natten och pusslat. Jag bestämde mig för att hjälpa till behövde ändå sysselsätta mig för att inte somna. Jag satt väll och stirrade på bitarna ett tag, åt en fryst färdigpizza till frukost och sen närmare klockan elva så bestämde jag mig för att sova ett tag. Det gick inte längre, kroppen och hjärnan var helt ur funktion så jag sov till klockan 15.00 och snosade till 16.00.
Var jättetrött vid 16 när jag drog mig upp ur soffan, pusslade lite till sen vid 18.00 bestämde vi oss för att se på en film, jag visste att jag skulle somna igen så jag sa det till min sambo att bara låt mig vara om jag somnar så kan jag sova tills imorgonbitti (05.00) när det är dags att jobba.
Givetvis somnade jag typ tio minuter in i filmen. vaknade sen  vid 24.00 och var jättepigg, damn, det var ju alldeles för tidigt. Jag gick upp och åt lite sen dök jag ner i sängen igen i hopp om att somna fem timmar till innan jobbet. Det var svårt att somna igen, nu är klockan 03 och jag sitter och slutför detta skrivandet. Jag gav upp att försöka sova, så nu ska jag vara upp tills det är dags att jobba så får vi väll se hur det kommer att gå.
/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0